מקורו של צמח המאקה

שורש מאקה אורגני שאנו מייבאים ומשווקים מופק מהמאקה, שהינו צמח עשבוני הגדל בפרו בהרי האנדים והוא אחד הצמחים הבודדים המסוגלים לשרוד בסביבת מחייה מאוד קרה וגבוהה. תכונות הישרדות אלו מקורן ביכולתו של שורש הצמח לספוח ולאגור מגוון גדול של חומרי הזנה. הצמח עצמו מוכר לתושבי האנדים כבר אלפי שנים עוד מימי אימפריית האינקה, בייחוד בקרב לוחמים שנטלו אותו לשם קבלת אנרגיה וחיזוק יכולות הסיבולת שלהם. כמו כן הצמח היה מוכר לשבטי אינדיאנים נוספים שגרו באזור כדוגמת בני שבט הקוואצ'ואה. תושבי האנדים עושים בו שימוש עד ימינו כמזון וכאמצעי ריפוי עבור שלל צרכים לרבות חיזוקה של מערכת החיסון ושיפור ערנות ויכולות ריכוז. הם קוטפים ביד את שורשי הצמח, מייבשים וטוחנים אותם בהליך קפדני, עדין וזהיר השומר על ערכי התזונה של הצמח.

סגולותיו של שורש המאקה

בעשור האחרון עם עליית המודעות לתזונה בריאה, סגולותיו של שורש המאקה החלו להיוודע בתרבות המערבית. הסגולות כוללות בין היתר:

  • מערכות מין ורבייה - השורש תורם לשיפור יכולות מיניות אצל גברים ונשים. כמו כן החומרים שבשורש תורמים לאיזון הורמונאלי ולהגברת פוריות.
  • סיוע בהתמודדות עם תופעות וקשיי גיל המעבר - עקב תכונות ריפוי ובהיותו מאזן הורמונאלי הוא מעולה עבור נשים בגיל המעבר, ותומך בייצורם הטבעי של הורמוני מין בבלוטת יותרת הכליה. כמו כן צמח זה מסייע בתתי פעילות של בלוטת התריס.
  • חיזוק מערכת החיסון - רכיבי הצמח הייחודיים והרבים מסייעים בחיזוקה ושיפור תפקודה של מערכת החיסון.
  • מולטי ויטמין טבעי - הצמח עשיר בויטמינים כדוגמת ויטמיני B1, B2, C, E ו- D. כמו כן הצמח עשיר במינרלים כדוגמת ברזל, נחושת, אשלגן, מגנזיום, זרחן, סלניום וסידן.
  • תורם להתמודדות עם מצבי לחץ, חרדות וחוסר שקט.
  • מגביר ייצור חלב בעת הנקה. יחד עם זאת, יש לציין כי תוסף זה אסור לשימוש בקרב נשים הרות.
  • אספקת אנרגיה - באופן טבעי ומאוזן וללא התזזיתיות וחוסר השקט המאופיינת בצריכתו של קפאין.

 

המלצות לשימוש

להוסיף כפית אחת ביום לסמודי שייק, מיץ פירות, גרנולה ועוד.

לא מומלץ לנשים בהריון.

phone
waze
back to top